Frio frio - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Reisblog van Ellegien - WaarBenJij.nu Frio frio - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Reisblog van Ellegien - WaarBenJij.nu

Frio frio

Blijf op de hoogte en volg Reisblog van Ellegien

04 Februari 2013 | Colombia, Bogota

24 jan: vandaag verlaten we de warmte en gaan we helaas weer terug naar de kou van Bogota. Dit vliegveld in Leticia is zo klein dat je door een open deur achter de incheckbalie al de enige landings/vertrekbaan kan zien. In Bogota afscheid genomen van tanja en matt, en terug naar ons hostel. Helaas wordt het al een beetje donker dus bewaren we de stad voor morgen en genieten we van ons gratis avond eten in ons hostel. Uitzonderlijk dit.

25 jan: doel van vandaag: oplader voor Desi haar fototoestel vinden. Nou en eigenlijk was dit maar wat simpel. Er is hier een gehele straat gevuld met elektronica winkeltjes. En zo ook een winkeltje met opladers voor elk type batterij dat er is. Zo dat ook weer gefikst en nog goedkoop ook.
Toen op zoek naar een postzegel. Dit bleek minder makkelijk. Na alle kanten op te zijn gestuurd zaten we zelfs bij een vliegtuig maatschappij. Uiteindelijk dan het postkantoor gevonden wat inmiddels dicht bleek te zijn.
's avonds genoten van avondeten in het hostel, en dat allemaal gratis.
We genieten erg van Bogota. Als je bedenkt wat ze in 10 jaar bereikt hebben is dat echt ongelofelijk. Iedereen loopt nu heerlijk relaxt over straat en er hangt een goede sfeer. Jammer dat je 's avonds nog niet over straat kan maar we hopen dat dat in de komende 10 jaar gaat veranderen. En het is wel echt zo, je hoort overal (zelfs in de supermarkt) salsa of andere gerelateerde muziek. 1 nadeel: het is iets te koud, bijbehorend voordeel: geen muggen en mieren. Ook wel even lekker.

26 jan: een heerlijk zonnig dagje. En ja eindelijk de kaart op de bus gedaan. Bogota heeft een heel bekend goud museum dus wij hier uiteraard naar toe. Allerlei voorwerpen uit de Spaanse koloniale tijd, als ik het goed heb begrepen. Ik vond het zeer fascinerend dat ook hier weer mensen meditatie houdingen hadden gevonden en daardoor veranderden in een vogel, slang of panter. Waar is die verandering gekomen met dat we tegenwoordig zo nuchter zijn?
Na het museum wilden we naar een gebouw waar je een mooi uitkijkpunt over de stad hebt. 'Nee jullie kunnen nu niet naar binnen' wisten 2 beveiligingsmannetjes op straat ons te vertellen. 'In dec en jan is het dicht', hebben wij weer.
Na het eten in het hostel, wat was het ook al weer, o ja, rijst met ei. Konden we ons klaarmaken voor ons avondje uit. Het centrum van een stad heet hier 'zona rosa', grappig. Met de taxi daar naar toe. 1 straatje hadden we verwacht, maar nee hoor, dit was een hele wijk met overal tentjes, muziek, eten. Wow, we hadden geen idee waar we naar toe moesten. Dit is Amsterdam, Rotterdam en den haag bij elkaar. Uiteindelijk een plekje gevonden bij een leuke loungebar inclusief waterpijp. Wij uiteraard weer aan de cocktail en genoten van de afwisseling tussen top 40, salsa en cumbia. Wat die gangnam style hier toch voor elkaar heeft gekregen, niet normaal, de hele tent stond op z'n kop. Nog wat aqua caliente (wat later aquardiente bleek te zijn) aangepraat gekregen van een aantal colombianen wat smaakte naar pure alcohol met anijs, jakkes.
Een pitstop bij een pizzeria waar ze pizza in hoorntjes verkopen en weer met de taxi naar huis.

• 04 Februari 2013 - 10:39

Gerrit:

en mooi foto's gemaakt in colombia?