Beeheeeheeesjes! - Reisverslag uit Itacaré, Brazilië van Reisblog van Ellegien - WaarBenJij.nu Beeheeeheeesjes! - Reisverslag uit Itacaré, Brazilië van Reisblog van Ellegien - WaarBenJij.nu

Beeheeeheeesjes!

Blijf op de hoogte en volg Reisblog van Ellegien

18 Januari 2013 | Brazilië, Itacaré

8 jan: Zonder een toeristen informatie toch ons hostel gevonden, gelukkig zijn hier genoeg mensen die ons willen helpen. We zitten in een alleraardigst hostel met uitzicht op zee. Eerst werden we in een tweepersoonskamer gezet. We wisten dat we dit niet hadden geboekt maar we vonden het prima. Helaas kwamen ze er net voor het slapen gaan achter dat dit niet de goede kamer was. Daar gingen we dan met een klein beetje lood in onze schoenen naar onze 18persoons kamer :-S Een niet al te grote kamer met tegen elke wand driepersoons stapel bedden. Wat een feest. De prijzen liggen hier wat hoger dus we hadden dit zelf wel geboekt. Het huis is verder wel prima en met de helft die niet thuis is gekomen sliepen we ook heerlijk. Gelijk maar weer ons eigen maaltijdje gekookt, we zijn goed bezig.

9 jan: Wakker worden met heerlijk uitzicht over zee. Wat dat betreft een prima hostel. Na ons ontbijt zijn we 's middags naar het strand gelopen. Een lekker wandelingetje door een relaxt hippie achtig dorpje met toch ook wel veel hotels voor de rijkelui. Na het grote strand gepasseerd te hebben kwamen we uit bij 4 kleine baaitjes. Heel schattig allemaal. Bij 1 baaitje zat bijna niemand dus daar hebben wij ons uiteraard gesetteld. Ontzettend zacht wit zand en wat schaduw van palmbomen voor verkoeling. Hier hebben wij de rest van de middag doorgebracht. Terug naar huis en gelijk maar wat eten gehaald bij de supermarkt waar we 2 oude bekenden tegen kwamen uit Rio. Het backpackers wereldje is niet zo groot. Ook alvast uitgebreid inkopen gedaan voor onze busreis. Itacare is relaxt maar met het idee dat we van een 18persoons kamer naar Paul kunnen is toch een stuk verleidelijker. 's avonds nog alle banken langs om wat geld te pinnen, maar dat is in brazilie nog niet zo makkelijk. Je kan maar bij een bank terecht. Banco do brazil en die was natuurlijk net een kwartiertje dicht toen wij aankwamen. Op de terug weg liepen we nog wel langs een heel schattig straatje meet een goede muziekant die voor ong niemand stond te spelen.

10 jan: 6.15 ging de wekker. Jippie. De bus vertrok namelijk een uur later. Ons uitgebreide lunchpakket haalden we uit de kast en zat helaas vol met mieren. Ohwwwwww en we hadden zo ons best gedaan. Jammer, snel onderweg nog iets gehaald en weer voor 8 uurtjes de bus in. Het leek wel of er elke honderd meter iemand in de bus moest of eruit. Vind je het gek dat het 8 uur duurt.

• 18 Januari 2013 - 10:41

Gerrit:

Weet je wat ik zie als ik..............