Like father like daughter - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Reisblog van Ellegien - WaarBenJij.nu Like father like daughter - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Reisblog van Ellegien - WaarBenJij.nu

Like father like daughter

Blijf op de hoogte en volg Reisblog van Ellegien

28 Februari 2013 | Panama, Panama-stad

16 feb: yes we've made it. Toch aangekomen in Panama. Toen we met de taxi naar ons zeer onbekende hostel reden zagen we de Mac Donalds, Burger King, Kfc, Wendy's, Taco bell en Hooters. In welk land zijn we ook alweer?!
Onze dormitorio bleken we te delen met 2 oude opaatjes. 1 de papa van de eigenaresse en 1 praatgrage opa genaamd Bob.
Bij de chineze buurtsuper wat pannenkoeken deeg gehaald en geprobeerd Makaria's champignons te maken met room (genaamd miracle whip) wat smaakte naar de mac donalds mayo. Idd jakkes.
Een heerlijke matras op ietwat piepende bedden bracht ons een fijne nacht na dit enigszins stressvolle dagje.

17 feb: na de geroerbakte eitjes van de panamese opa vertrokken we naar het oude stadcentrum. Hier weer meerdere kerken op de foto gezet en gewandeld door de vervallen authentieke straten.
Na een heerlijke crepe (nu met spinazie) gingen we naar het commerciele centrum op zoek naar een internet cafe en wat winkels. Na veel rond zoeken in de brandende zon kwamen we uit bij crown plaza. Hier mochten we zowaar het business center gebuiken tegen een gematst prijsje. Ook het winkelcentrum bleek in de buurt te zijn dus 2 vliegen in 1 klap.
Hier weer wat normale boodschapjes kunnen doen.

18 feb: eerst maar even langs de cubaanse ambassade om te checken voor een visum. 'Nee die moet je op het vliegveld halen'. Nou ja weten we dat ook weer.
Op naar het Panama kanaal. De plek waar mijn vader al menigmaal is geweest. Toch leuk om daar nu ook naar toe te gaan. Het museum was sfeervol, duidelijk en leerzaam. Na een 3D film met 2D beelden konden we op het dak gaan kijken naar een vrachtschip dat ook daadwerkelijk door het kanaal ging. Begeleid door een aantal soort treintjes ging het gigantische schip rakelings langs de wanden van de sluis. Hoe is het mogelijk dat dat elke keer goed gaat. Ongelofelijk. Zoals Desi zegt: Fascinerend!
Na een stop bij een hostel hebben we een auto naar de San Blas eilanden geboekt. Weer een paradijsje om naar uit te kijken.
Beetje jammer dat de meeste toeristische attracties in panama eilanden zijn. Beetje omslachtig maar ze schijnen prachtig te zijn.

• 28 Februari 2013 - 21:22

Gerrit:

Kun je mee praten over het kanaal